L'experimentació ens porta a pràctiques educatives d'èxit
Enviat per CRP el dc., 11/01/2017 - 09:00
Data esdeveniment:
dijous, 19 gener, 2017 - 18:00
Lloc:
CRP Segrià -Sala de Mestres de l'Escola Joan XXIII-
L'experimentació ens porta a pràctiques educatives d'èxit
Codi Activitat: 6093001609
Modalitat: Taller Primària
Dates: 19 i 26 de gener i 2 de febrer
Horari: De 18 a 20.30 h
Lloc: CRP Segrià -Sala de Mestres de l'Escola Joan XXIII-
Descripció:
Demostrarem amb els procediments propis de les ciències, i amb la pràctica, que no és tan difícil l’experimentació a l’aula.
Quina ciència volem ensenyar? Experimental, manipulativa i directa. La motivació que desperta en l’alumne el porta a un aprenentatge significatiu i amb ganes d’aprendre.
Metodologia:
- Desenvoluparem la sessió de manera senzilla, constructivista, vivencial, experimental i participativa, creant enigmes, dubtes, reptes i preguntes.
- Cada sessió es portarà a terme amb diferents motivacions.
- El desenvolupament de cada sessió serà semblant a la manera que treballo amb els alumnes a l’escola.
- Seran sessions amb un punt de partida teòric seguit de pràctiques engrescadores on es vegi una utilitat.
- A partir d’aquí aniran sortint diferents teories i recursos a utilitzar.
- Per tal de facilitar l’aprenentatge, i depenent del nombre d’assistents farem subgrups. Cada grup farà el mateix experiment o diferent segons ocasió, i posarem en comú els resultats.
- També haurà l’opció de que el formador faci l’experiment i sigui seguit per tothom per mitjà d’una càmera.
- Veure a la persona formadora com una transmissora de la seva experiència personal diària.
Objectius:
- Engrescar als mestres a fer ciència.
- El mestre com l’ajudant dels alumnes a tenir curiositat per descobrir el seu entorn. A potenciar l’esperit investigador i ajudar-lo a que sistematitzi les seves observacions fomentant el gust per a explorar, fer i comunicar.
- Proporcionar experiències gratificats, enriquidores i estimulants de la creativitat i alhora poder transmetre-ho als alumnes.
- Oferir l’organització, la metodologia i recursos més adients per facilitar l’experimentació, segons les necessitats i el punt de partida de cada centre.
- Aprendre que amb la motivació que tenen els alumnes vers els experiments, podem fer-los extensius a altres àrees: exp. Escrita, oral, matemàtica…
- Desenvolupar la curiositat
Continguts:
- La gestió de l’aula de ciències a l’escola.
- Diferents tipus d’ organització, intervencions, distribució en el temps i en l’espai, recursos i materials bàsics necessaris de l’aula de ciències.
- El mètode científic com a base metodològica.
- Recull de pràctiques senzilles i amb diferents tècniques, materials i continguts curriculars, per a posar en pràctica sense cap o mínima dificultat de muntatge i realització.
- La representació dels resultats.
Activitat organitzada en col·laboració amb l'EDITORIAL BARCANOVA