Carta de serveis

El Servei Educatiu realitza diferents intervencions i actuacions dirigides a centres, professorat, alumnat i famílies de la comarca del Segrià:

  • Valoració psicopedagògica i social dels alumnes amb necessitats educatives específiques, trastorns d’aprenentatge, adaptació, comunicació o altes capacitats.
  • Orientació educativa d’alumnat i famílies.
  • Realització d’informes tècnics psicopedagògics i socials.
  • Col·laboració en la detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge.
  • Organització i gestió de la formació permanent del professorat.
  • Servei de mediateca amb préstec de materials.
  • Identificació i difusió de pràctiques educatives de referència.
  • Difusió de recursos i activitats pedagògiques.
  • Col·laboració en actuacions sobre interculturalitat i valors convivencials.
  • Treball en xarxa amb centres, entitats i serveis del territori.
  • Suport tècnic i atenció fisioterapèutica a l’alumnat amb diversitat funcional.
  • Assessorament en:
    • Tecnologies i recursos digitals a l’aula.
    • Procés d’adquisició de les competències lingüístiques.
    • Impuls a la lectura.
    • Escolarització dels alumnes amb necessitats educatives específiques.
    • Processos d’aprenentatge de l’alumnat nouvingut
    • Estratègies d’inclusió i atenció a la diversitat.
    • Processos de canvi metodològic.
  • Suport als centres en:
    • Projectes propis i plans de centre 
    • Projectes d’innovació i del Departament.
    • Biblioteques escolars.
    • STEAM i Escoles Verdes
    • Plans Educatius d’entorn.
  • Activitats participatives:
    • Ciència al carrer. 
    • Secundària Rock. 
    • Projecte comú de lectura. 
    • Certamen literari de lectura en veu alta.
    • Congrés Anna Gené, fem ciència a l'escola.
    • Empreneduria. Petits empresaris de Ponent.
    • Jornada de Memòria Històrica (Holocaust)

Compromisos amb els centres educatius

  • Acordar el pla d’actuació anual del Servei Educatiu al centre -inici del curs.
  • Valorar la implementació del pla d’actuació -final del curs. 
  • Establir propostes de millora a partir de les valoracions fetes.
  • Rebre i gestionar altres demandes no planificades inicialment en el pla d’actuació.