Aprenentatge manipulatiu.
Aprenentatge manipulatiu: caprici o necessitat? Treball pràctic del projecte de matemàtiques de 0 a 6 anys.
Aquesta activitat vol fomentar l'anàlisi d'algunes capacitats que els infants necessiten per aprendre i desenvolupar-se: l'observació, l'experimentació, l'associació, la reflexió en l'àmbit matemàtic. Es partirà de la reflexió teòrica sobre la temàtica i de pràctiques de centres educatius dels dos cicles d'educació infantil.
Activitat organitzada en col·laboració amb l'Editorial BARCANOVA, la Regidoria d'Educació i Infància de l'Ajuntament de Lleida.
Programa i calendari de l'activitat.
Sessió 1
Xerrada Maria Rosa Terradellas (UdG, Facultat de Pedagogia i Psicologia).
Data: dimecres, 21 de gener de 2015.
Lloc: Sala d'actes de l'EOI de Lleida.
Sessió 2
Xerrada Judit Cucala (Pedagoga i mestra d'educació infantil). Explicació pràctica sobre el procés d'aprenentatge matemàtic de l'infant de 0 a 3 anys a partir de l'experimentació amb l'entorn.
Experiència Carme Soldevila, Maria José Gil i Dolors Tarragó. Escola Bressol Municipal Bordeta. "Descobrim el món a través de sensacions, jocs i vivències".
Experiència Ester Rodriguez, Ester Espinet, Núria Deltell, Rosa aria Aceret i Marta Elcacho. Escola Bressol Municipal El Rellotge. "Mitjançant l'observació, la manipulació i l'experimentació ens endinsem en la matemàtica".
Presentacions utilitzades en les xarrades:
- Escola i experiències.
- Sessió amb llums i foscor.
- Sessió amb paper.
- Sessió amb robes.
Sessió 3
Xerrada Elisabeth Colomà, Anna Nadal i Anna Sarrà. Mestres de l'escola El Bosc de la Pabordia, Girona. A partir dels interessos, dubtes i preguntes dels infants es potencia el treball per projectes i l'aprenentatge basat en problemes a través de l'observació, manipulació i experimentació.
Data: 05/02/2015.
Lloc: Edifici Polivalent del Campus Cappont, UdL de Lleida.