Innovar des del centre educatiu 2013-2014

Data esdeveniment: 
divendres, 23 maig, 2014 - 13:00
Lloc: 
CRP Segrià

Cicle de conferències sobre temes d'interès i actualitat pedagògica organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics del Segrià

Els centres educatius de la nostra comarca duen a terme processos de millora i d'innovació en la línia d'un currículum competencial. Aquests canvis tenen sentit quan estan dirigits a la millora dels aprenentatges de tot l'alumnat. Sovint impliquen canvis organitzatius, però sobretot tenen incidència en les pràctiques a l'aula, al centre. En aquest cicle volem fer visibles alguns processos en marxa, veure les argumentacions teòrico-científiques que els donen solidesa i promoure una cultura de la innovació sostenible entre els centres educatius del Segrià.
 
C i c l e    d e   c o n f e r è n c i e s    c u r s    2 0 1 3 - 2 0 1 4

---------------------------------------------------------------------------------------

I tu com aprens? Treball per projectes a l'INS Joan Oró

A càrrec de : Emma Carreras i Núria Sans
Data: dimecres, 29 de gener de 2014
Lloc: Sala d'actes de l'EOI de Lleida
Hora: 17'45

L'educació que fem als centres, ha d'incidir sobre la capacitat d'organitzar, interpretar i donar sentit a qualsevol tipus d'informació. Queden molt pocs sabers absoluts, per tant, més que treballar els coneixements com a veritats acabades, cal ajudar l'alumnat a construir el seu propi punt de vista; oferir les estratègies per desenvolupar unes capacitat que li permetin una assimilació crítica d'aquest coneixements. 

És per tot això que una de les eines que utilitzem al nostre centre per treballar en aquest sentit, és el que s'anomena treball per projectes. Darrera aquest nom, no hi ha solament una metodologia de treball o una seqüència determinada de presentar les activitats escolars, sinó altres aspectes teòrics importants sobre la manera d'entendre com aprèn l'alumnat, com elabora els conceptes, com tracta la informació, com la tramet i pren decisions, convertint-se en protagonista i elements actiu del seu aprenentatge.
PRESENTACIÓ UTILITZADA PER LA  CONFERÈNCIA (Enllaç als continguts i materials multimèdia)

-----------------------------------------------------------------------------------

La importància de les comunitats d'aprenentatge com a clau d'èxit educatiu

A càrrec de: Ramon Flecha (CREA UB) i Escola Bressol Municipal de Cappont de Lleida

Activitat emmarcada en els actes de celebració del Xè aniversari de la Comunitat d'Aprenentatge EBM Cappont (col·laboren Ajuntament de Lleida, ICE de la Universitat de Lleida i CRP del Segrià)

Data: dilluns, 17 de febrer de 2014

Lloc: Edifici Transfronterer UdL. Campus de Cappont

Hora: 18h
Cada vegada són més les recerques que demostren que una Educació Infantil de qualitat afavoreix un aprenentatge posterior més eficaç i fa més probable que continuï al llarg de la vida. A través de la implementació de les Actuacions Educatives d’Èxit identificades per la comunitat científica internacional, la diversitat d’escoles que s’estan transformant en Comunitat d’Aprenentatge estan aconseguint millorar els seus resultats acadèmics, reduir l’absentisme i l’abandonament prematur, alhora que millorar la convivència i la cohesió social a tots els nivells educatius.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Com fer entrar el teatre a l'escola?

A càrrec de: Enric Blasi (La Baldufa) 

Data: 26 març
Hora: 18 hores

Lloc: Inici als Locals de La Baldufa (C/Music Vivaldi 12, baixos) -al barri de La Mariola. Segona part a la Sala 2 del Teatre de l'Escorxador.
Pot ser el teatre una eina útil dins l’horari lectiu? Per què? És interessant que els nostres infants s'acostin als diferents fets artístics? Que pot aportar per al seu creixement?
Parlarem de com treballar el teatre dins l'aula, com utilitzar-lo per a treballar els valors i la convivència, per millorar l’expressió lectora i oral, per parlar en públic i fer presentacions,... i tots els dubtes que ens pugui generar el fet artístic en si.

-----------------------------------------------------------------------------------

Liderar per innovar: Coaching educatiu - Projecte Escolta'm

A càrrec de: Antoni Giné (ICE UB) Rosa Miralles i Glòria Farré (Equip ICE UdL Projecte Escolta'm)

Data: 30 d'abril de 2014
Lloc: Edifici Transfronterer UdL. Campus de Cappont
Hora: 18h
Innovació, creativitat, lideratge, responsabilitat, capacitats, empoderar, habilitats, escoltar, competència, coaching, …., els docents demanen noves formes de donar resposta a una realitat que està emergent amb força. En aquesta conferencia intentarem aportar algunes idees de com el coaching pot ser una forma de liderar el grup-classe per donar resposta a les necessitats d’un alumnat cada cop més divers, però amb un potencial de creixement molt gran. Tanmateix, us presentarem el Projecte Escolta’m com a exemple de treball en aquesta línia educativa.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Violència 0 des dels 0 anys

A càrrec deLídia Puigverd (CREA UB) 

Activitat emmarcada en els actes de celebració del Xè aniversari de la Comunitat d'Aprenentatge EBM Cappont (Col·laboren Ajuntament de Lleida, ICE de la Universitat de Lleida i CRP del Segrià)
La xerrada contempla la prevenció de les actituds violentes des dels primers símptomes. Parteix d'un estudi profund i contrastat del tema de la conferenciant que ha dut a terme aquesta línia de treball en el seu camp d'investigació, en coherència també ha treballat a fons temes de gènere. És aconsellable per totes les etapes educatives.
 

-----------------------------------------------------------------------------------

Estrategias de documentación narrativa en la escuela. Poética e intervención

A càrrec de: Alfredo Hoyuelos

Data: Dissabte, 24 de maig de 2014
Lloc: Sala Jaume Magre. Regidoria d'Educació. Lleida. C/Bisbe Torres,2

Hora: 10h.
Aquesta conferència és una proposta adreçada fonamentalment al professorat d'Educació Infantil, encara que té interès per a persones d'altres etapes educatives. S'aprofundirà en la documentació com a eina per transmetre el treball i els valors que dia a dia es treballen dins l'escola.

Comparteix a les xarxes: