I Jornada: Eines i estratègies d'aula per a l'alumnat amb altes capacitats
I JORNADA DE FORMACIÓ EN ALTES CAPACITATS
Eines i estratègies d'aula per a l'alumnat amb altes capacitats
Col·legi el Carme
Data: 30 de març de 2019
Horari: De 9 a 14 h
Lloc: Escola el Carme C/ Hostal de la Bordeta, 11
Activitat del Pla de Formació de Zona del Segrià
INSCRIPCIÓ TANCADA PER TENIR COMPLET L'AFORAMENT POSSIBLE
Descripció:
Quan detectem un alumne/a amb altes capacitats a l’aula, com el podem atendre? Com podem treballar-hi per potenciar les seves capacitats? En aquesta formació es facilitaran eines i estratègies d’aula de diferent tipologia per a donar la resposta educativa adequada a les seves necessitats i potenciar al màxim els seus talents.
Programa:
09:00-09:30 Registre
09:30-09:45 Presentació de la jornada
09:45-11:00 Ponència: "Inclusió i altes capacitats" a càrrec de la Montserrat Expósito
11:00-11:30 Esmorzar
11:30-13:00 Tallers simultanis a les aules
13:00-13:30 Presentació del grup ICE en Altes Capacitats (UdL) i de FANJAC, l’Associació de pares i mares amb alumnes amb altes capacitats.
13:30-14:00 Conclusions dels tallers i cloenda de la jornada
Contingut
Ponència principal: Inclusió i altes capacitats
Montserrat Expósito: mestra, experta universitària en diagnòstic i atenció a infants d’altes capacitats. Coordinadora del programa "Enriquecimiento educativo para alumnos con altas capacidades de la Comunidad de Madrid".
Objectius:
1 Assimilar l'educació inclusiva com desenvolupament de diverses competències que permetin a tots els professors ser els arquitectes de la seva pròpia obra mitjans ans la creativitat i la emprenedoria.
2. Conèixer les respostes educatives que mes s'estan desenvolupant.
3 Proporcionar estratègies metodològiques que permeten una resposta educativa inclusiva a aquest alumnat.
Tallers: Què podem fer ?
Maria Sánchez Dauder: mestra de primària i secundària. Llicenciada en lingüística, experta universitària en el desenvolupament de la intel·ligència, capacitat superior i neuropsicologia. Escriptora de llibres per a nens i nenes amb altes capacitats.
Iolanda López: mestra, psicopedagoga, logopeda, experta universitària en alta capacitat. Doctorant sobre l’educació dels alumnes amb alta capacitat i talent a la Universitat Internacional de la Rioja.
Coral Elizondo: mestra, llicenciada en psicologia, i orientadora de EOEIP (Equipos de Orientación Educativa de Infantil y Primaria del Gobierno de Aragón).
ETAPA |
PONENT |
TÍTOL I OBJECTIUS |
N. ASSISTENTS (màxim) |
Educació Infantil |
Maria Sánchez Dauder |
Títol: un taller contístic1. Captar metodologies aptes per als alumnes amb altes capacitats. 2. Incloure les intel·ligències múltiples com a mètode d’aprenentatge dels alumnes amb altes capacitats. 3. Desenvolupar la creativitat dels assistents |
30 |
Educació Primària |
Montserrat Expósito |
Títol: Inclusió i creativitat, claus per aconseguir una resposta educativa que cobreixi les expectatives de tots els alumnes del grup classe.1. Despertar i actualitzar la capacitat creativa dels docents. 2. Experimentar amb tècniques i estratègies creatives aplicables al aula amb tots els alumnes. 3. Desenvolupar habilitats de treball col·laboratiu i en equip. |
30 |
Educació Primària |
Iolanda López |
Títol: L´Educació Personalitzada i el Model SEM d’Enriquiment i desenvolupament del Talent aplicat als alumnes amb altes capacitats.1. Donar a conèixer com la concepció pedagògica de l´Educació Personalitzada afavoreix l´atenció dels alumnes amb altes capacitats. 2. Explicar com realitzar l´enriquiment del currículum dels alumnes amb altes capacitats a partir del Model SEM d´Enriquiment. |
30 |
Educació Secundària |
Coral Elizondo |
Títol: Medidas generales de atención al alumnado con altas capacidades.1. Identificar los talentos a través del Portafolio de los talentos 2. Conocer propuestas metodológicas y organizativas inclusivas para atender en el aula al alumnado con altas capacidades. 3. Elaborar propuestas concretas para llevar al aula. |
30 |
|
|
120 |